-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2481 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چرا در جامعهء ما جناح گرايي زياد شده است و جناح ها همديگر را مي كوبند, در حالي كه به فكراقتصاد كشور نيستند؟

البته نمي توان گفت مسئولان به فكر اقتصاد كشور نيستند. بحمداللّه بعد از جنگ , مسئولان كشور,بسياري از خرابي ها را ساخته و شهرها را آباد كرده اند و كارخانه هاي بسياري افتتاح شده است . برق در سراسركشور حتي در روستاها وجود دارد و حتي به خارج صادر مي كنند. مخابرات در سطح عالي گسترش پيدا كرده وشبكه هاي مختلف راديويي و تلويزيوني فعالانه كار مي كنند و در بخش صنعت پيشرفت هاي فراواني داشته اند.خلاصه خدماتي كه مسئولان كشور از ابتداي انقلاب به اين كشورِ پهناور, با آن همه دشمني ها و سختي ها كه بر سرراه بوده , انجام داده اند, قابل تقدير و شكرگزاري به درگاه خدا است . البته اخيراً جناح گرايي و حزب بازي فراوان شده است كه يكي از آفت هاي خطرناك محسوب مي شود, زيرا در اثر ااختلافات كشور را به سوي ركود سوق مي دهد و خطر بزرگي است . اصل حزب و تشكّل هاي قوي و متعهّد خوب است , اما حزب بازي و جناح بازي ازبزرگ ترين مفاسد هر كشور مي تواند باشد.

تخرب و جناح گرايي فكر مسئولان را به خود جلب مي كند و خود را اسير خودگرايي و حزب بازي مي كنند.

در نتيجه از فعاليت هاي اقتصادي باز مي مانند و بالاخره بعضي از كارخانه ها تعطيل مي شود و اجناس افزايش قيمت پيدا مي كنند و تمام فشار آن بر مردم مستضعف و طبقهء محروم وارد مي شود. چون هر چه بازار آشفته تر باشد,تجار و سرمايه دارها سود بيشتري به جيب مي زنند. از خداوند متعال خواهانيم به مسئولان توفيق دلسوزي به حال مردم را عنايت فرمايد تا خود را وقف خدمت به مردم بنمايند و مشكلات آنان را حلّ كنند, نه اين كه مردم را وقف خود بكنند!

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.